Zwartewaal wint van NTVV

4e klasse H

17 november 2018 14:30

Onbekend

Een diep en gemeend “zie je wel dat ze het snappen” liet trainer Ron Klein horen na de gewonnen wedstrijd tegen NTVV, 3-0.

Een prachtig veld,  mooi weer met een schraal windje en twee ploegen die er zin in hadden. Kortom alle ingrediënten voor een lekkere pot voetbal waren aanwezig.

Het was exact half drie toen scheidsrechter Scherpenhuyzen liet aftrappen voor de wedstrijd die trainer Ron Klein vooraf omschreef als “ kijken of ze het nu begrepen hebben”.  En of de spelers van Zwartewaal het begrepen, goed voetballen, bikkelen wanneer nodig en geduld bewaren waren de kenmerken van de eerste helft. NTVV kwam niet aan de bak door de overmacht van de blauw witten. Het was Dion van Gilst die het eerste doelpunt liet noteren op het scorebord na een aantal mogelijkheden. Zwartewaal die bleef aandringen wist ook nog een tweede punt op het bord te toveren door een prachtig genomen vrije trap van Ferry van der Spui die door Mike Timmers in het doel werd gekopt.  De thee stond klaar en het publiek ging tevreden de warmte opzoeken toen de scheids besloot dat het tijd was voor de rust.

Ondanks enkele omzettingen bij Zwartewaal liet de wedstrijd het zelfde beeld zien in de tweede helft. Bart Rollof voor Mark Meijboom kwam weer op zijn vertrouwde plek en  Rick Abrahams verving de geblesseerde Kevin van Overbeek. Er moet gezegd worden dat NTVV liet zien dat het niet zomaar naar de Sluisweg was afgereisd en ging wat opportunistischer spelen. NTVV stelde enkele keren met een snelle counter keeper Benny van der Meer op de proef. Zwartewaal trapte na dit “inkak” momentje nog een keer op het gaspedaal en drong weer aan en het lukte Ferry van der Spui uiteindelijk om de 3-0  als eindresultaat te laten noteren.

Na 90 minuten kwam er een tevreden Ron Klein van het veld. Natuurlijk zijn er dingen die beter konden maar we hebben vandaag een team gezien. Een team die er voor ging en ook met het koppie bleef voetballen en we weten allemaal dat deze ploeg dat in zich heeft.

Volgende week staat er de wedstrijd Flakkee – Zwartewaal op het programma ook weer een wedstrijd die er toe doet.

De razende reporter.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!