Zwartewaal toont karakter tegen Melissant

Zwartewaal 1

4e klasse H

3 november 2018 14:30

Door: de razende reporter.

“Bijna alle ploegen van Goeree-Overflakkee stropen de mouwen op en spelen op karakter. Je moet bikkelen, als het voetballend even niet lukt.'' Liet trainer Ron Klein onlangs optekenen in een landelijk ochtendkrant. De vraag was dan ook is Zwartewaal in staat om te laten zien dat het ook op karakter kan voetballen?

...

Zaterdag 3 november traden de mannen aan tegen vv Melissant en de verwachtingen waren hoog gespannen. De eerste helft begon met een controlerend Zwartewaal en een afwachtende Melissant. Het resulteerde al snel in een kans voor Ramon de la Haye die echter zeer kundig werd afgestopt door de keeper. Melissant was er snel klaar mee en liet zien wat het nou betekende om tegen een werkploeg te spelen, de beuk erin zoals langs de kant veelvuldig te horen was. Zwartewaal probeerde er nog wel onderuit te voetballen maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ze daar niet in slaagde. Daarna werd geprobeerd om mee te doen in het fysieke deel van de wedstrijd maar dat had als gevolg dat het voetballen niet tot uiting kwam. Ook lieten de spelers het niet na om regelmatig hun acties te begeleiden met het nodige commentaar richting tegenstander en scheidsrechter wat weer ten koste ging van spel. Aan het einde van de 1ste helft was er nog een noodzakelijke wissel van Jimmy Fenijn, lies blessure, waarna Ferry van der Spui door de trainer op zijn positie werd gezet en Rick Abrahams het veld in kwam.

De 2e helft startte zoals de 1ste helft eindigde en was het was niet onverwacht dat Melissant de 1-0 op het bord zette na een misverstand tussen Michael van Maurik en keeper Benny van der Meer. Maar dat was ook de ommekeer, we kregen toen een ander Zwartewaal te zien. Slim voetbal werd afgewisseld met “bikkelen” , kortom de beuk erin, op het randje spelen en niet zeuren. Het resulteerde in de 1-1 door Dion van Gilst. Ook de 1-2 werd op een zelfde wijze tot stand gebracht, buffelen en slim inspelen gaf Rick Abrahams de gelegenheid om na een lange afwezigheid belangrijk te zijn voor het team. Een goed fluitende scheidsrechter Verhoeve liet zich daarbij niet van de wijs brengen door het hardnekkig en onterecht vlaggen voor buitenspel. Zwartewaal hield de druk erop en bleef aanvallen want het was er op gebrand de voorsprong vast te houden. In de blessure tijd moest Melissant aan de noodrem trekken in de 16 en de scheids kon niet anders als de bal op de stip te leggen. Dit gaf Ramon de la Haye de gelegenheid om zijn misser in de 1ste helft goed te maken en hij schoot de bal er onberispelijk in, eindstand 1-3.

Wat een draak van een wedstrijd zei de ene, knokvoetbal riep een ander. Maar 1 ding is duidelijk het duurde tot in de 2e helft maar Zwartewaal kan wel degelijk op karakter voetballen en nam de 3 punten terecht mee naar huis.