WINST BIJ EERSTE THUISDUEL VV ZWARTEWAAL.

Door Mark Meijboom

Zwartewaal is er in geslaagd om in zijn eerste thuiswedstrijd de punten aan de Sluisweg te houden. Op een natte maar sfeervolle dag werd het voorbeeld van de mannen van het derde (11-0 winst) keurig gevolgd en werd Rockanje met duidelijke cijfers aan de kant gezet, 4-0.

Ondanks de klinkende cijfers was het veldspel van de thuisploeg vooral in de eerste helft erg matig. Een groot deel van de eerste helft speelde zich dan ook af op de helft van de thuisploeg. Door enkele snelle uitbraken van Zwartewaal was het duel evenwel voor rust al beslist.

De openingstreffer kwam op naam van Raydell Apostel. De buitenspeler kapte enkele Rockanje verdedigers uit alvorens hij vanaf een meter of twintig de thuisploeg op voorsprong zette.
Na het doelpunt van Raydell was het de beurt aan Rowan van Heijst. Door zijn twee doelpunten werd de ruststand bepaald op 3-0.

Na rust had Zwartewaal meer controle over de wedstrijd. Het slotakkoord kwam halverwege de tweede helft wederom van de voet van Rowan van Heijst. De spits completeerde zijn hattrick door een vrije trap kiezelhard binnen te schieten, 4-0.

Volgende week staat er voor Zwartewaal wederom een thuiswedstrijd op het programma. Op 9 oktober is het de beurt aan Stellendam om een bezoek te brengen aan de Sluisweg. Ook Stellendam vergaarde uit de eerste twee duels drie punten, waardoor er voor beide ploegen veel aan gelegen zal zijn om aansluiting te houden bij de ploegen boven hen.