ZWARTEWAAL OP EIGEN VELD LANGS OHVV.

Zwartewaal 1

OHVV 1

4e klasse I

19 maart 2022 14:30

Anoniem

Zwartewaal-terrein
Sluisweg 4
3238LE
ZWARTEWAAL

Door Mark Meijboom.

VV Zwartewaal is erin geslaagd om zich te revancheren van de midweekse oor wassing tegen Abbenbroek (1-5). Aan de eigen Sluisweg werd OHVV verslagen. De Zwartewaalse doelpunten kwamen van de voet van Raydell Apostel en Joel Kroon, terwijl de Oudenhoornse treffer op naam van Thomas van Dort. Eindstand 2-1.

OHVV begon goed aan de wedstrijd, binnen twee minuten werd Zwartewaal doelman Ruben Verhagen tot een uiterste krachtinspanning gedwongen. Naarmate de eerste helft vorderde oogde beiden ploegen zich beducht voor de aanvalskracht van de tegenstander, waardoor er weinig risico genomen werd. Enkele speldenprikjes van de thuisploeg werden door goed uitkomen van OHVV doelman Wouter Bloothoofd teniet gedaan. Een teleurstellende eerste helft werd hierdoor doelpuntloos afgesloten.

Vroeg in de tweede helft was het Raydell Apostel die de wedstrijd open brak. De buitenspeler van Zwartewaal kwam vanaf de rechterkant naar binnen en schoot van grote afstand op schitterende wijze de 1-0 binnen.
OHVV gooide na de achterstand de schroom van zich af en begon met wat meer fanatisme op zoek te gaan naar het vijandelijk doel. Het is echter tien minuten na de openingstreffer weer raak voor Zwartewaal. Joel Kroon schatte een diepe bal vanuit achterin op waarde, waarna hij vanaf grote afstand de uitkomende doelman bekwaam wist te verschalken en de voorsprong verdubbelde, 2-0.
Een kwartier voor tijd wist OHVV de aansluiting te vinden, wanneer Arie Bravenboer met een indrukwekkende solo de Zwartewaal defensie te machtig is en zijn teamgenoot Thomas van Dort in stelling bracht om te scoren, 2-1.
In de slotfase beperkte Zwartewaal zich tot tegenhouden. Buiten enkele vrije trappen op gevaarlijke posities – welke geen van alle doel trof – wist de thuisploeg de defensie gesloten te houden en daarmee de voorsprong over de streep te trekken.

Met de overwinning beëindigd Zwartewaal een reeks van vier duels zonder zege, terwijl OHVV door de nederlaag verder achterop raakt in de strijd om het kampioenschap, het verschil met koploper DVV ’09 is inmiddels vijf punten.
Volgende week, 26 maart, zal Zwartewaal op bezoek gaan in Achthuizen om het op te nemen tegen FIOS. Voor OHVV staat een thuiswedstrijd met, de huidig nummer vier van de ranglijst, Stellendam op het programma.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!