Zwartewaal wint ook 2e thuiswedstrijd

Sluisweg 4
3238LE
ZWARTEWAAL

VV Zwartewaal heeft ook zijn tweede thuiswedstrijd in de competitie winnend afgesloten. Door wederom drie treffers van Rowan van Heijst en een tweede achtereenvolgend ‘clean sheet’ voor doelman Ruben Verhagen werd Stellendam met 3-0 aan de kant gezet.

Zwartewaal kwam net als in het duel van vorige week met Rockanje niet goed uit de kleedkamer. Het enthousiaste afjagen van de bezoekers uit Stellendam zorgden ervoor dat de thuisploeg snel de lange bal hanteerde en Stellendam het initiatief in handen kon nemen. Ondanks dat Stellendam het meest de bal in bezit had, was de eerste grote kans voor de thuisploeg. Het vizier van Rowan van Heijst stond na een klein halfuur echter nog niet op scherp, waardoor zijn inzet meters naast het doel verdween.
Kort voor rust was de spits wel scherp. Het was een versnelling van middenvelder Jesse Langedoen die ervoor zorgde dat de Stellendam defensie uit positie was, waarna de bal via Rogier Bazoer voor de voeten van Rowan van Heijst terecht kwam, 1-0.

Direct na rust schakelde Zwartewaal een tandje bij en werd het vaker kansrijk voor het doel van Stellendam. Na een kwartier in de tweede helft kon Rowan van Heijst zijn doelpuntenaantal van de middag verdubbelen door een voorzet van de ingevallen Joel Kroon rustig binnen te schuiven, 2-0.
Stellendam deed er alles aan om terug in de wedstrijd te komen, maar behoudens een enkele goede ingreep van aanvoerder Ruben Verhagen, werd de doelman vandaag niet echt getest.
Aan de andere kant had de verdediging van Stellendam enorm veel problemen met de rushes van Jesse Langedoen, welke enkel door middel van overtredingen gestopt konden worden. Wanneer een van deze overtredingen op twintig meter van het doel werd gemaakt, zag Rowan van Heijst zijn kans schoon om – net als vorige week – zijn hattrick te competeren uit een directe vrije trap. Waar de bal vorige week kiezelhart langs de muur de touwen in gejaagd werd, was het ditmaal een loepzuiver geplaatste trap die over de muur en langs de aan de grond genagelde Stellendam doelman binnen viel, 3-0.
In de slotfase drongen de bezoekers nog aan. Verder dan enkele schoten uit tweede lijn wisten zij echter niet te komen, waardoor het ook na negentig minuten 3-0 stond.

Dat de 3e helft door het mooie weer, Dj Misszlex en natuurlijk de dik verdiende overwinning een groot succes genoemd mag worden was onvermijdelijk. Dank aan alle vrijwilligers die dit wederom mogelijk gemaakt hebben.

Volgende week zal de ploeg van trainer Dave de Jong op jacht gaan naar de eerste uitoverwinning van het seizoen. Op bezoek bij het nog ongeslagen DVV ’09 beloof dit een mooie uitdagin