ZWARTEWAAL MOEIZAAM LANGS MELISSANT

3238LE
ZWARTEWAAL

Door: Mark Meijboom.

Honderd   twaalf, dat was het aantal dagen dat men in Zwartewaal moest wachten op een nieuwe thuiswedstrijd in de competitie van het eerste elftal. Waar vorige week de competitieherstart zowel letterlijk als figuurlijk in het water viel in Nieuwe-Tonge (1-0 nederlaag), behield het elftal van trainer Dave de Jong aan de eigen Sluijsweg de ongeslagen status door Melissant met 3-2 te verslaan.

Door een groot aantal afwezigen, was het elftal op veel plaatsen gewijzigd. Op een zeer slecht veld, bleek het voor Zwartewaal moeilijk te zijn om de bal zorgvuldig rond te laten gaan waardoor Melissant zich in de eerste helft er gemakkelijk onderuit kon counteren.
Halverwege de eerste helft viel de 0-1 dan ook geenszins uit de lucht, wanneer een van de voorwaartse van de bezoekers ogenschijnlijk gemakkelijk door de Zwartewaal defensie kon lopen.
Nog voor rust weet Zwartewaal de stand weer gelijk te trekken wanneer een snelle inworp van Raydell Apostel, via Mark Meijboom en Rowan van Heijst, voor de voeten van Jesse Langedoen komt die bekwaam afrondt, 1-1.

Na rust kwam Zwartewaal beter in de duels en kon het meer druk op de defensie van Melissant krijgen. Dit resulteerde erin dat Zwartewaal achterin minder in de problemen kwam. Na tien minuten is het Mark Meijboom die de thuisploeg op voorsprong zette. Zijn indraaiende hoekschop bleek te machtig te zijn voor de verdediger van de bezoekers die geacht werd de korte hoek af te dekken, 2-1.
Na dit doelpunt leek Zwartewaal door te drukken. Nadat enkele goede mogelijkheden onbenut werden gelaten, waarbij ook de lat geraakt werd, was het aan de andere kant wel raak, 2-2.
Na zeventig minuten is het topscorer Rowan van Heijst die, met zijn achtste doelpunt in vijf thuiswedstrijden, zijn ploeg weer op voorsprong weet te zetten, 3-2.
Ook nu blijkt Zwartewaal niet in staat te zijn om verder afstand te nemen van Melissant. Vijf minuten voor tijd is het doelman Ruben Verhagen die met een katachtige reflex de thuisploeg behoedt van puntenverlies.

Komende dinsdag komt Zwartewaal wederom in actie. In Ouddorp zal Zwartewaal proberen om aansluiting te krijgen met de (sub)top van de vierde klasse I. Het duel met WFB zal om 20:00 uur aanvangen.