HERKINGEN 55 - ZWARTEWAAL DELEN DE PUNTEN.

Herkingen '55 1

12 maart 2022 14:30

R. Parmessar

Sportpark De Ster
Stoofweg 2
3249BD
HERKINGEN

Herkingen 55 – Zwartewaal delen de punten.

Door: de Razende Reporter

Door afwezigheid van de vaste verslaggever werd er weer eens een beroep gedaan op de Razende Reporter. Vol goede moed en zin trok deze naar pittoreske dorp Herkingen om op het plaatselijk sportpark een leuke pot voetbal te aanschouwen. Het zijn namelijk twee typische dorpsclubs die tegen elkaar speelde en in het recente verleden menig aantrekkelijke wedstrijd op de mat wisten te leggen.

Precies half drie stond ondergetekende klaar met een nieuwe blocnote en een verse pen om alle hoogtepunten op te schrijven en met u allen te delen. Het zag er als volgt uit:

1. Matig veld;
  2. Matig spel;
  3. Inzet ruim voldoende;
  4. Sportieve teams;
  5. Goed voetbal weer;
  6. Terechte eindstand 1-1.

Was er dan niets meer te melden zult u zich afvragen. Jazeker wel namelijk de hoofdrol van de dag was voor de aangestelde scheidsrechter.  De scheidsrechter had zich namelijk voorgenomen om deze wedstrijd niet uit de hand te laten lopen. Hij liet in woord en gebaar vooraf in de kleedkamer luid en duidelijk weten dat de twee kaarten die hij op zak had er niet voor niets waren en dat hij nog geen wedstrijd zonder een rode kaart uit te delen had gefloten dit seizoen. Met als gevolg dat diverse spelers met de nodige verbazing en wat timide het veld op liepen om aan de wedstrijd te starten.

Nou is de rol van een scheidsrechter niet te benijden en ben ik van mening dat deze altijd de voordeel van de twijfel verdiend. Echter is hij ook verantwoordelijk voor de toon van de wedstrijd en dat was deze keer een behoorlijk valse. Ik wil niet ingaan op de diverse beslissingen die hij wel of niet goed genomen zou hebben want dat is behoorlijk subjectief.  Maar de wijze waarop hij zijn beslissingen deed uitdragen paste totaal  niet bij deze wedstrijd en bij beide teams. Het hoogtepunt in deze was wel de wijze waarop hij de assistent scheidsrechter van Zwartewaal benaderde nadat deze vlagde voor een vermeende buitenspel situatie waar een doelpunt voor Herkingen uit viel.  Ja zult u denken dat is typisch iets voor een club grensrechter echter doel ik daar niet op. Ik wil mij niet mengen in de discussie of het overrulen van de vlagger terecht was of niet. De meningen waren duidelijk verdeeld en het laat zich raden wie zich achter de thuisploeg ploeg schaarde en wie niet. Nee ik bedoel de wijze waarop de scheidsrechter zijn mening kenbaar maakte aan de betreffende grensrechter. Geen begrip voor de teleurstelling en de bijbehorende emotie werd de grensrechter op een manier op zijn nummer gezet die niet paste bij de wedstrijd en wat tekenend was voor de houding van de scheidsrechter gedurende de gehele wedstrijd.

Ik zeg hulde en respect voor alle scheidsrechters die fluiten zodat de welwillende misschien niet zo talentvolle voetballers de wei in kunnen maar probeer niet de wedstrijd te verpesten door zelf de man of vrouw van de match te willen zijn.

Zwartewaal mag dinsdagavond 15 maart weer aan de bak thuis tegen Abbenbroek en zaterdag 19 maart krijgen ze de nummer 2  OHVV op bezoek. Herkingen 55 speelt zaterdag 19 maart tegen koploper DVV 09 in Dirksland.

De Razende Reporter

Herkingen 55 – Zwartewaal delen de punten.

Door: de Razende Reporter

1. Matig veld;
  2. Matig spel;
  3. Inzet ruim voldoende;
  4. Sportieve teams;
  5. Goed voetbal weer;
  6. Terechte eindstand 1-1.

De Razende Reporter