GEHAVEND ZWARTEWAAL VERSLAAT WCR

ZWARTEWAAL

GEHAVEND ZWARTEWAAL VERSLAAT WCR
Door Mark Meijboom
Zwartewaal heeft met succes zijn ongeslagen thuisreeks verlengd, zelfs in het licht van aanzienlijke personele problemen en de noodzaak om uit te wijken naar het tweede veld. Ze wisten de hooggeplaatste tegenstander WCR te verslaan met een score van 3-1.
De veertienkoppige selectie van Zwartewaal bestond vandaag uit acht spelers van het eerste elftal, vier van het tweede elftal en twee van het derde elftal. Ondanks deze samenstelling liet de gelegenheidsformatie van trainer Leroy de Visser zich niet ontmoedigen. Vooraf werd afgesproken dat er met volle overgave voor elke meter gestreden zou worden, en dat is precies wat er gebeurde.
In de eerste helft was WCR duidelijk de sterkere ploeg, waarbij het ook zichtbaar was dat Zwartewaal niet speelde als een op elkaar ingespeeld team. Desondanks probeerde de thuisploeg zich zo duur mogelijk te verkopen en stopte ze de bezoekers met een hoge intensiteit. Toch was een ruststand van 0-1 een logisch gevolg van het spelbeeld in de eerste 45 minuten.
Na de rust wist Zwartewaal zich te herpakken. Met een vastberaden defensie werden de kansen van de bezoekers zeldzaam, terwijl met snel en direct aanvalsspel nieuwe kansen werden gecreëerd. Na een uur spelen resulteerde een van deze kansen in de gelijkmaker, waarbij Nick van Sliedregt koelbloedig scoorde en de stand op 1-1 bracht.
Zwartewaal zette door, en na een scrimmage voor het doel van WCR, waar Sander van der Ven claimde de bal over de lijn te hebben geschoten, was het Mark Braal die de doorslag gaf en Zwartewaal op voorsprong zette met 2-1. In het laatste kwartier probeerde WCR een slotoffensief op te zetten, maar Zwartewaal straalde onder leiding van het centrale duo Regillio van Buuren en Thierry de Jong uit dat er deze middag niets meer te halen viel.
Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd stelde aanvoerder Danny van der Spuij met een fraaie steekpass Kevin Badu Noordzij in staat om de 3-1 binnen te schieten, waarmee het duel beslist was.
Met deze knappe overwinning stijgt Zwartewaal naar de vijfde plek op de ranglijst met 11 punten uit 8 wedstrijden. Volgende week zal het team van trainer Leroy de Visser proberen voor het eerst buitenshuis een positief resultaat te behalen in de wedstrijd tegen GHVV op Sportpark Guldeland in Geervliet, die om 14:30 van start zal gaan.