PUNTENDELING TUSSEN ZWARTEWAAL EN GRAVENDEEL

ZWARTEWAAL

PUNTENDELING TUSSEN ZWARTEWAAL EN GRAVENDEEL
Door: Mark Meijboom
VV Zwartewaal is er ook in de vierde thuiswedstrijd van de competitie in geslaagd om ongeslagen te blijven. Toch overheerste teleurstelling na afloop. De ploeg van trainer Leroy de Visser zag Gravendeel na een 2-0 ruststand langszij komen, 2-2.
Zwartewaal begon de wedstrijd met een waslijst aan afwezigen, het was aan het tweede en derde elftal te danken dat er überhaupt gevoetbald kon worden. Toch begon de thuisploeg sterk aan het duel en wist het via Ramon de la Haye en Danny van der Spuij al snel met 2-0 voor te komen.
Na de 2-0 voorsprong kreeg de ploeg helaas twee tegenvallers te verwerken. Eerst was het Lucas van der Ven die met een hamstring blessure het veld moest verlaten, zijn rol werd vervolgens prima overgenomen door gastspeler Glenn Versluis. Kort na de blessure van Van der Ven was het spits Ferry van der Spuij die van het veld moest. Aangezien hij hiervoor wel twee gele kaarten getoond werd moest Zwartewaal door met tien man.
Na rust nam de druk van Gravendeel toe op het doel van Zwartewaal. Toch kreeg Zwartewaal enkele grote kansen om de wedstrijd in het slot te gooien.
Lange tijd leek doelman Ruben Verhagen niet te passeren, maar twintig minuten voor tijd moest hij alsnog capituleren. Kort na de aansluitingstreffer viel ook de gelijkmaker waarna het nog een ruim kwartier overleven was om het duel niet verliezend af te sluiten. Deze opgave werd nog groter toen ook Michael van Maurik zijn tweede gele prent voorgehouden werd en Zwartewaal door moest met negen. Het negental slaagde hierin waardoor Zwartewaal ook in het vierde thuisduel niet verslagen werd.
De komende week zal bij Zwartewaal in het teken staan om een volwaardige selectie bij elkaar te krijgen. Het feit dat er aan het einde van de wedstrijd zowel negen selectiespelers op als (omgekleed) naast het veld stond, zegt alles over de huidige personele problemen.
De uitdaging zal dan ook groot zijn om de ongeslagen status in eigen huis volgende week vast te houden, als koploper WCR naar de Sluisweg zal komen. Het duel zal om 14:30 uur aanvangen.