ZWARTEWAAL MORST 2 PUNTEN TEGEN GOZ

3238LE
ZWARTEWAAL

Door: de Razende Reporter
Zwartewaal en GOZ stapte zaterdagmiddag vol goede moed het veld op aan de Sluisweg. Goed weer, veel publiek en een dosis ambitie beloofde veel goeds. Iets over half drie blies de scheidrechter van dienst de wedstrijd op gang. Het was snel duidelijk dat beide ploegen er op gebrand waren de drie punten op hun naam te schrijven. Beide teams lieten hun voorwaartsen regelmatig oprukken naar het doel van de tegenstander zonder echt gevaarlijk te worden door goed en stug verdedigend werk. Er moet wel gezegd worden dat beide teams aan elkaar gewaagd waren.
Het was Zwartewaal die langzaam maar zeker druk wist op te voeren en resulterende in een aantal mogelijkheden waar de doelverdediger van GOZ liet zien dat hij niet voor niets was opgesteld. Maar het was tenslotte Jesse Langendoen die na ongeveer een half uur voetballen het eerste doelpunt scoorde voor Zwartewaal. Het spelbeeld veranderde niet, Zwartewaal had de boventoon en beloonde zichzelf kort voor rust met de 2-0 door wederom Jesse Langendoen.
De tweede helft was het GOZ die getergd de kleedkamer uitkwam en er een schepje bovenop deed. Er werd met man en macht gewerkt om de achterstand weg te werken en waar de collega van GOZ het de eerste helft moest laten zien was het nu aan Ruben Verhagen om te laten zien dat hij er niet voor niets stond. De verdediging van Zwartewaal hield stand en door het oprukkende GOZ kwam er meer en meer ruimte om de snelle aanvallers van Zwartewaal te lanceren. Het mocht echter niet baten want GOZ hield stand en waar de supporters van Zwartewaal de overwinning al aan het vieren waren schoot kort voor tijd GOZ de 2-1 binnen. Of het door de vermoeidheid kwam, de teleurstelling van het onverwachte tegendoelpunt of de enkele minuten die er nog op de klok stonden wie zal het zeggen maar Zwartewaal koos ervoor achter de boel dicht te gooien en de tijd uit te zingen. Maar het loopt nooit zoals je het verwacht en om redenen die bij GOZ volkomen logisch waren en waar Zwartewaal niets van begreep liet de scheidsrechter ruim door voetballen. Het was in de 105e min dat de GOZ een vrije trap toegekend kreeg die er feilloos in schoot, 2-2. Vol ongeloof over de ruime extra tijd die werd bijgeteld en teleurgesteld over het resultaat verlieten de spelers van Zwartewaal na een dik uur voetballen het veld met een remise.
Het was een vermakelijke en sportieve wedstrijd waar de neutrale toeschouwer de eindstand kon begrijpen. Dat Zwartewaal zich bekocht voelde en GOZ vonden dat mazzel hadden dat de scheidsrechter net zo lang liet ballen totdat ze langszij kwamen hoort er ook bij.