ZWARTEWAAL START COMPETITIE MET OVERWINNING

Melissant 1

19 september 2020 14:30

Onbekend

VV Zwartewaal is het nieuwe seizoen goed begonnen. Op eigen veld werd Melissant, ondanks een vroege achterstand, aan de kant gezet; 4-1.

Voor de mensen die voor het eerst sinds maart weer de moeite hadden genomen om naar de Sluisweg in Zwartewaal te komen, zal het even wennen zijn geweest.

Slechts vijf van de elf basisspelers droegen vorig seizoen al het blauw-wit van Zwartewaal.

Het gerenoveerde Zwartewaal, onder leiding van nieuwe trainer Dave de Jong, had in de voorbereiding bewezen er beter voor te staan dan het afgelopen seizoen waarin de ploeg geen officiële wedstrijd wist te winnen.

De verwachtingen waren dan ook hooggespannen, ditgeen dat duidelijk zichtbaar werd toen de hoofdrolspelers het veld betraden. Een blauwwit rookgordijn zorgden voor sfeervolle taferelen zo kort voor het eerste fluitsignaal.

Toen de rookwolken opgetrokken waren kon er eindelijk afgetrapt worden.

Voor eenieder die er vorig seizoen al bij was, zal de schrik er goed in gezeten hebben als de bezoekers uit Melissant al vroeg in de wedstrijd op voorsprong komen.

Pas na een kwartier spelen komt Zwartewaal beter in het spel en worden er meerdere kansen gecreëerd.

Pas na een halfuur spelen weet de thuisploeg langszij te komen, als een op het oog matige voorzet van linksbuiten Raydell Apostel via de binnenkant van de paal binnenvalt, 1-1.

Na de gelijkmaker probeert Zwartewaal door te drukken en zet het de bezoekers vast op eigen helft. Ondanks enkele grote kansen weet de thuisploeg het veldoverwicht niet in een voorsprong om te zetten en blijft het bij de rust steken op een gelijke stand.

Na rust blijft het spelbeeld ongewijzigd. Zwartewaal jaagt op de voorsprong en Melissant houdt tegen.

Na een uur spelen is het Raydell Apostel die, op aangeven van Jesse Langedoen, voor het vijandelijke doel verschijnt en zijn doelpuntentotaal van de middag weet te verdubbelen, 2-1.

Gezien het spelbeeld lijkt het duel, ondanks de kleine marge, beslist te zijn. Dat de wedstrijd allesbehalve gespeeld is, blijkt al kort na het doelpunt als Zwartewaal door moet met tien man, nadat Santino Langendoen er met een directe rode kaart afgestuurd wordt.

Melissant probeert wat opportunistischer te gaan spelen en Zwartewaal wat vroeger vast te zetten.

De ruimte die hieruit ontstaat bleek aan de thuisploeg goed besteed te zijn. Eerst was het de beurt aan Raydell Apostel om zijn hattrick te complementeren. Vervolgens was het de ingevallen Raffaele de Goede die met een goede actie de eindstand op het bord wist te zetten, 4-1.

Volgende week zal Zwartewaal op bezoek gaan in Nieuwe-Tongen. Op bezoek bij NTVV zal het elftal van trainer Dave de jong om 14:30 uur aftrappen